CONSILIUL DE ADMINISTRATIE



Consiliul de administraţie este organul de conducere al unităţii de învăţământ.
După constituirea consiliului de administraţie, membrii acestuia aleg un preşedinte de şedinţă din rândul cadrelor didactice, prin hotărâre adoptata cu votul secret al majorităţii. Preşedintele de şedinţă este ales pentru o perioada de cel mult un an, conduce şedinţele consiliului de administraţie si semnează hotărârile adoptate in aceasta perioada.
Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau ori de cate ori este necesar, la solicitarea directorului sau a doua treimi dintre membri.
Potrivit Legii educaţiei naţionale, consiliul de administraţie are următoarele atribuţii principale:
a) adopta proiectul de buget si avizează execuţia bugetara la nivelul unităţii de învăţământ;
b) aproba planul de dezvoltare instituţională elaborat de directorul unităţii de învăţământ;
c) aproba curriculumul la decizia scolii, la propunerea consiliului profesoral;
d) stabileşte poziţia scolii in relaţiile cu terţi;
e) organizează concursul de ocupare a funcţiilor de director si de director adjunct;
f) aproba planul de încadrare cu personal didactic si didactic auxiliar, precum si schema de personal nedidactic;
g) aproba programe de dezvoltare profesionala a cadrelor didactice, la propunerea consiliului profesoral;
h) sancţionează abaterile disciplinare, etice sau profesionale ale cadrelor didactice, conform legii;
i) aprobă comisiile de concurs si validează rezultatul concursurilor;
j) aprobă orarul unităţii de învăţământ;
k) îşi asuma răspunderea publica pentru performantele unităţii de învăţământ, alături de director;
l) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin ordine si metodologii ale ministrului educaţiei, cercetării, tineretului si sportului, respectiv ale Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Hotărârile consiliului de administraţie se adopta cu majoritatea voturilor celor prezenţi, mai puţin cele privind angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, răspunderea disciplinara si disponibilizarea personalului didactic care se iau la nivelul unităţii de învăţământ de către consiliul de administraţie, cu votul a 2/3 din totalul membrilor.
Hotărârile consiliului de administraţie care vizează personalul din unitate, cum ar fi procedurile pentru ocuparea posturilor, a funcţiilor de conducere, acordarea gradaţiei de merit, restrângerea de activitate, acordarea calificativelor, aplicarea de sancţiuni si altele asemenea, se iau prin vot secret. Membrii consiliului de administraţie care se află în conflict de interese nu participă la vot.
Deciziile privind bugetul si patrimoniul unităţii de învăţământ se iau cu majoritatea din totalul membrilor consiliului de administraţie